wtorek, 1 maja 2012

Fritz!Box - konfiguracja - drukarka USB jako drukarka sieciowa.

Chcąc podłączyć drukarkę USB do FritzBoxa i uczynić z niej drukarkę sieciową musimy wykonać kilka prostych czynności. Fritz!Boxy (model 7390) posiadają dwa porty USB, ale nic nie stoi na przeszkodzie by w pierwszej kolejności podłączyć hub USB i do niego kolejne urządzenia. Takich urządzeń może być 6 (o ile mnie pamięć nie myli). Po podłączeniu drukarki sprzęt powinien być natychmiast wykryty przez Fritz!Boxa.






Jeśli sprzęt nie zostanie właściwie wykryty pozostaje nam użycie programu  "USB Remote Connection software" i dopiero wtedy możemy przejść do kolejnej fazy.


Teraz pozostaje nam instalacja sterowników w systemie. 

W menu Windows 7 "Urządzenia i drukarki" dodajemy nową drukarkę i dalej kolejno:
- Typ drukarki - drukarka lokalna
- Port drukarki - wybieramy: Utwórz nowy port i wybieramy z rozwijanej listy "Standard TCP/IP port"
W kolejnej zakładce wpisujemy adres IP FritzBoxa, bądź samo "fritz.box"
Po chwili system zacznie wykrywanie portu TCP/IP co zajmie małą chwię. Po tej czynności pojawi się monit o więcej informacji. W tej sytuacji klikamy TYP URZĄDZENIA: Niestandardowy i sprawdzamy ustawienia protokołu - ma być ustawiony RAW i dalej numer portu - tu powinien być 9100. Klikamy OK i wciskamy przycisk DALEJ. Teraz system wykrywa model sterownika. Po chwili pojawi się monit o wskazanie modelu naszej drukarki. Wybieramy właściwy model i instalujemy sterownik. Jeśli nie nastąpiły żadne błędy po drodze po chwili drukarka powinna się zainstalować w systemie. Dla pewności drukujemy jeszcze stronę testową i w windowsowej zakładce sprawdzamy czy pojawiła się drukarka. Jeśli tak to wszystko poszło zgodnie z planem.



22 komentarze:

  1. Co mam zrobić, jeśli mojej drukarki nie ma na liście? ;c

    OdpowiedzUsuń
  2. pociagnij sterowniki z windows update

    OdpowiedzUsuń
  3. Może sie ktoś pokusi żeby machnąć taki poradnik dla win10

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakieś "4 litery" z tą konfiguracją drukarki. Mam FritzBoxa 3490 i zaczynam żałować że to kupiłem. Na WIN10 nie idzie nic zrobić. "Programm für den USB-Fernanschluss" który teoretycznie należy zainstalować żeby drukarka ruszyła nie instaluje się na WIN10 mimo że wersję oprogramowania mam najnowszą.Wyskakuje komunikat że do 10-tki nie ma wersji.
    Instalacja zgodnie z tym poradnikiem też nie przyniosła efektu.
    Do tej pory miałem TL-WDR4300 i mozna było tu skonfigurować dużo więcej. Było o połowę tańszy - tylko padł po paru latach - a funkcji np dzielenia pasma, bandwidth ... było zdecydowanie więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałem taki problem ale da radę zrobić. Bez programu od fritza i dużo lepiej bo można drukować naet bezpośrednio ze smartfona. Kliknij w panelu sterowania w drukarkach dodaj nową drukarkę->drukarki której szukam nie ma na liście->dodaj drukarkę lokalną i sieciową z ustawieniami ręcznymi->utwórz nowy port-tcp/ip->tam wpisujesz fritz.box albo adres maski podsieci routera czyli najprawdopodobniej 192.168.178.1 i dalej już pójdzie. W razie czego ustawienia szczegółowe-protokół raw numer portu 9100

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie idzie - kombinowałem na wszystkie sposoby i nic.
    Nie wiem co się dzieje.
    Po USB drukarka chodzi, przez FritzBoxa 3490 ani drgnie.
    Jest to drukarka HP1020. Wiem ze trochę stara ale dobrze drukuje i jeszcze zapas tonera mam :) Poza tym przez TP-linka szło bez problemu.
    Coś czuję że Fritz trafi na allegro. Może przyda się komuś kto nie musi kombinowac z drukarką USB tylko ma nowszą z siecią :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jestem totalnym laikiem i wiem że robiłem wszystko dobrze.
      Oczywiście skonfigurowałem wszystko zgodnie ze swoją podsiecią czyli 192.168.188.1

      Usuń
    2. Gdyby ktoś jeszcze miał problemy w Windows 10 - należy odznaczyć udostępnianie drukarki na sam koniec konfiguracji, zgodnie z zaleceniami w manualach Fritza, a wcześniej pozwolić mu na autowykrywanie - trochę to trwa. U mnie Windows Update nie poradził sobie ze sterownikami. Można pobrać sterowniki drukarki i wgrać go za pomocą opcji "Z dysku", wyszukując plik INF. U mnie dopiero wtedy się udało.

      Usuń
  7. mi też nie szło parę razy aż w końcu zaskoczyło chociaż robiłem cały czas tak samo. Nie wiem czym to jest spowodowane. Pod win10 było jeszcze gorzej. Ale próbuj kombinuj nie wiem co Ci ejszcze poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uda się to z każdym typek drukarki? Posiadam drukarkę HP i niestety nie dziala to u mnie. Jest jakiś inny sposób może?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli już o druku mowa, to jakiego papieru podczas niego używacie? Czy jest to papier przeznaczony do druku, dostępny w ofercie sklepu internetowego https://somax.eu/53-papiery-biale-do-drukarek-i-kserokopiarek czy też nie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzieki, zadziałało, ten poradnik powinien wisiec na stronie fritz Polska. lepiej tego napisac sie nie da.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze jedna rzecz ten poradnik zadział, ale najpierw zainstalowałem ta drukarkę po kablu USb, dopiero później udało mi sie ja zainstalować jako sieciową podpiętą do portu USB Routera.

    OdpowiedzUsuń
  12. W kwestii drukowania dokumentów myślę, że najlepiej sprawdzi się takie urządzenie wielofunkcyjne https://www.oleole.pl/urzadzenia-wielofunkcyjne.bhtml . Posiada nie tylko funkcję drukarki, ale też ksera a także skanera

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie tym wszystkim zajmuje się mąż, bo ja w życiu nie zainstalowałabym drukarki, a dopiero nie zmieniłabym tuszu w drukarce. I skoro już jesteśmy w temacie tuszy do drukarek to chciałabym Wam polecić fajną stronę, którą jest https://www.profibiuro.pl Koniecznie zerknijcie sobie do nich, co mają w swojej ofercie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo porządna drukarka z kilkoma zastrzeżeniami. W moim modelu trafił się kiepski cartridge i musiałem natychmiast wymieniać.

    OdpowiedzUsuń
  15. mam fritzboxa 2170, ktoś pomoże? w routerze widać drukarkę ale w win xp nie mogę się połączyć

    OdpowiedzUsuń
  16. Odgrzeję trochę temat jako że przypadek mam niecodzienny: HP M1120 MFP + Fritzbox 3490, win 10 (to samo na win 7)
    -> problem polega na tym że drukarka wykryta jest przez Fritza prawidłowo, zainstalowana według powyższego manuala, ale..
    ..po odpaleniu drukowania strony testowej w kolejce pojawia się nowy dokument. Również stan drukarki we właściwościach Fritza (w urządzeniach USB) zmienia się na "w trakcie drukowania". Sama drukarka jednak ani drgnie.
    Walczyłem z tym już kiedyś, walczę ponownie ale efekt ten sam.
    Czy możliwe jest że Fritzbox nie potrafi po protu się dogadać z tą konkretną drukarką? Czy może umyka mi jakaś opcja Fritza, która to dogadywanie się blokuje?
    Dzięki serdeczne i pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  17. Z połączeniem drukarek od zawsze miałem problem. Nigdy ich nie widać i nie wiadomo co zrobić. Jak już się uda to po jakimś czasie znowu jest ten problem. Tragedia...

    OdpowiedzUsuń
  18. Kto by pomyślał, że drukowanie może być takie proste! Ja zawsze walczyłem z kablowymi połączeniami. Dzięki za świetny poradnik!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zamienniki tonerów do drukarek laserowych to odpowiedź na potrzeby użytkowników poszukujących oszczędności bez utraty jakości wydruków. Dostępne na rynku produkty oferują zgodność z różnymi modelami drukarek, co pozwala na wybór odpowiedniego tonera dla danego urządzenia. Zamienniki są cenowo konkurencyjne w porównaniu z oryginalnymi tonerami, dzięki czemu drukowanie staje się bardziej opłacalne. Użytkownicy mogą liczyć na dobre rezultaty druku, nie rezygnując z efektywności swojej drukarki laserowej.

    OdpowiedzUsuń