środa, 14 marca 2012

Fritz!Box - konfiguracja - wdzwanianie (Call Through)

Call Through to jedna z bardziej przydatnych funkcji zaimplementowanych we Fritz Box'ach. Jej przydatność możemy sprawdzić w momencie kiedy musimy pilnie wykonać połączenie zagraniczne a nie chcemy nadwyrężać rachunku telefonicznego u naszego operatora komórkowego. Jedynym kosztem jaki poniesiemy będzie połączenie się z naszym numerem domowym, który już wcześniej został skonfigurowany we Frycu (a jeśli i tutaj mieścimy się w planie taryfowym to takie połączenie nic nas nie kosztuje).





Konfiguracja:


 Tak jak na powyższym zdjęciu pierwsza rzecz to odblokowanie funkcji wdzwaniania. Domyslnie jest ona zablokowana. Zakładam, ze przed konfiguracja konta wszystkich używanych operatorów VoIP są skonfigurowane. W polu INCOMING CALLS wybieramy numer dla którego opcja CALL THROUGH będzie aktywna. Oznacza to, ze dzwoniąc TYLKO na ten numer będziemy mogli wykonać przekazanie połączenia dalej. Pozostałe numery w dalszym ciągu będą działały standardowo. No chyba, ze zmienimy numer dostępowy w INCOMING CALLS.
Następnie wybieramy numer (operatora) za pośrednictwem którego wykonamy połączenie docelowe (NUMBER FOR OUTGOING CALLS). Dla bezpieczeństwa ustalamy również PIN (domyślnie jest ustawiony na 0000 wiec lepiej to zmienić) za pomocą którego tylko my będziemy mieli dostęp do funkcji wdzwaniania i przekierowania rozmowy.
W polach ponumerowanych 1-8 wpisujemy numery telefonów, którym dajemy autoryzacje do wykonywania przekierowań. W komórkach musimy być aktywna funkcja wyświetlania numerów (CLIP). Zatwierdzamy i cześć konfiguracyjna jest zrobiona.

Przykład:
1. Wybieramy z naszego telefonu komórkowego nasz numer dedykowany do wykonywania przekierowań (INCOMING NUMBER).
2. Po autoryzacji usłyszymy krotki sygnał i musimy wstukać ustawiony wcześniej PIN.
3. Czekamy na sygnał potwierdzenia.
4. Wybieramy 0 (zero) i po krótkim sygnale wybieramy numer docelowy.
5. Po chwili połączenie powinno zostać nawiązane przez operatora wybranego w NUMBER FOR OUTGOING CALLS

I to w zasadzie wszystko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz